Bucketlist; Onze top 3 compleet

14 december 2019 - Deventer, Nederland

Jaren geleden hebben we het reizen ontdekt zoals dat voor ons goed is. En zo ontstond er een top 3 van droombestemmingen, waaronder Zuid Afrika. We zijn er erg blij mee dat in 2020 ook die prachtige bestemming werkelijkheid gaat worden. Dit schitterende land met haar geweldige natuur staat voor oktober op ons programma. Wat een heerlijk vooruitzicht!

Al speurende over het wereldwijde web is het dan een kwestie van keuzes maken over hoe we die reis willen maken, waar we willen starten, wat we in ieder geval graag willen zien en waar we niet afhankelijk zijn van de natuur of dat gaat lukken. Maar ook wat we wel willen zien in de hoop dat dit lukt en daar dan zoveel mogelijk kans op maken. Natuur blijft natuur. Een berg zal niet verplaatst worden, maar wildlife? Ja dat blijft afwachten. We kunnen nou een keer niet van tevoren bellen dat we er aankomen en meneer Leeuw vragen of hij dan op dezelfde tijd op dezelfde plek wil zijn, zodat wij hem op z'n mooist op de foto kunnen zetten. Zo werkt het (gelukkig) niet. Het is gaan, hopen, duimen en deels geluk hebben.

Better Places is de organisatie die we hebben gebruikt om onze reis te regelen. Voelde op de een of andere manier goed en vertrouwd. Onze favoriete manier van reizen wordt het niet. Met een camper vallen we naar ons idee gewoonweg teveel op en maak je in onze visie meer kans op het mee maken van criminaliteit. Es is nu eenmaal nog heel veel verschil tussen arm en rijk in Zuid Afrika. En dat moet je het volgens mij niet op willen zoeken. Het wordt een reis met een huurauto en we zullen gebruik maken van kleinschalige hotels, bed and breakfasts, appartementen. Een beetje leven uit de koffer dus, maar ja, we zullen er wel iets voor over moeten hebben om in relatief korte tijd van heel veel moois te kunnen gaan genieten.

Mijn wederhelft vroeg me al wel heel snel nadat we besloten hadden deze reis te gaan maken of ik weer een blog wilde gaan bijhouden. Enerzijds om het later nog eens terug te kunnen lezen, anderzijds om anderen er van mee te kunnen laten genieten. Jazeker wil ik dat! Ik vind het ook leuk om te doen en na de reis kunnen we er weer zo'n prachtig album van laten afdrukken en die toevoegen aan onze verzameling. En elke keer als ik die albums zie, dan komt er een glimlach op mijn gezicht en ontstaat er een heel gelukzalig gevoel. Wat zijn we bevoorrecht dat we dit elke keer weer kunnen doen. Zin in!

Marc