Dag 1 en eigenlijk nog -1....

30 mei 2019 - Hasloh, Duitsland

Onze eerste reisdag is verrassenderwijs eigenlijk reisdag -1. Hoe dat kan? Afgelopen dinsdag belde de camperverhuurder dat we onze huis op wielen ook woensdag de 29e al konden ophalen aan het einde van de dag. Nou, dat was echt niet tegen dovemansoren gezegd! Dat betekent anderhalve dag winst! En dus eerder inpakken en wegwezen. Haha, zomaar extra genieten van de reis die toch al 4 weken zou gaan duren. Nu dus +1.

Dat geluk kregen we in de schoot geworpen door de dommigheid van een ander. Degene die 'onze' camper voor ons had gehuurd, mocht er niet mee weg. Hij had enige tijd daarvoor veel te hard gereden en moest zijn rijbewijs tijdelijk inleveren. Tja.....

Op Marion's verjaardag hebben we rond 18.00 uur de camper opgehaald. Instructie hoe alles werkt, naar huis en daar alle gereed staande boodschappen ingeladen. Daarna gewoon nog lekker een nachtje in ons eigen bed slapen om vandaag de rest in te pakken. Nog even gedag zeggen bij Mams en bij Tom. En dan om half 11, rijden maar.

En als ik dan had gedacht dat het op Hemelvaartsdag richting Hengelo rustig zou zijn om die tijd op de A1, no way! Dikke vette file en meteen al een half uur vertraging net voorbij de afslag Markelo. Naar we later hoorden had een buitenlandse vrachtwagenchauffeur een eigen parkeerplaats voor zichzelf gevormd en voor zich opgeëist. Tegen de vangrail.... De truck was al weg toen wij er langs kwamen, maar er werd volop gerepareerd aan de vangrail.

Daar waar we normaal gesproken na ongeveer drie kwartier de Nederlands - Duitse grens passeren, werd dat nu na bijna anderhalf uur. Het zij zo... En ook in Duitsland was het druk. Wegwerkzaamheden, veel recreatieverkeer, zeurpieten die bij elk spatje regen boven op de rem gaan staan, et cetera.

Ik had al eerder een potentiële overnachtingscamping een stukje achter Hamburg uitgezocht. Pitch Aunt Hennie in Hasloh. Het heet nu Stellplatz Aunt Henni. Hamburg voorbij en dan vanaf hier weer vrij snel op de snelweg om vervolgens Denemarken naar Zweden te rijden. En die camping hebben we ook gewoon gepakt. Tegen kwart voor vier zijn we daar. En voor het astronomische bedrag van 17 euro staan we prima. Het is een praktische oplossing, het hoeft (nog) niet zo mooi te zijn. En na een hele drukke tijd gedurende de afgelopen weken, vind ik dat we onze vakantie rustig kunnen opstarten. We hoeven niet zo nodig meteen een enorme afstand af te leggen. Het loopt in die zin toch al wat anders dan de eerste voorbereiding. Ik had toen ik de reis ging plannen bedacht dat ik de eerste dag tot in de buurt van Kopenhagen zou gaan rijden. Zo'n 800 kilometer. Maar dat was nog met het uitgangspunt om vrijdag de camper op te halen en zaterdagochtend op tijd te gaan rijden. We zijn heel blij dat het nu anders loopt en dat we nu op een eerste dag de kop er af hebben gereden. Een kleine 400 kilometer en nu lekker rustig de eerste uurtjes wennen aan de camper en starten met volop genieten.

1. Monique Fetlaar:
    30 mei 2019
    Dat is echt niet verkeerd als je vakantie eerder mag starten toch? Gewoon lekker relaxed!
  2. Bart:
    30 mei 2019
    Ik zie en lees het alweer genieten mét een grote G
    Lekker hóór mooi camper ook
    Nou lees weer graag mee
    🙂😘😎